Az ügyfélszerzés legjobb közösségi média eszköze a Linkedin. Ez a B2B piacon egyértelmű tény.
Az ügyfélszerzés definíciója
Lead generation: marketing fogalom, amely látogatószerzési vagy értékesítési folyamat kezdeti szakaszának tevékenységeit fedi le, melynek során meghatározásra és valamilyen formában (pl.: hírlevél feliratkozás vagy regisztráció) elköteleződésre kerülnek azok a személyek (látogatók), akik érdeklődést mutathatnak a kínált tartalom/áru iránt, így potenciális célcsoportnak/vásárlónak tekinthetők.
Ausztráliában már 2011 októberében úgy látta a mathmarketing.com blogja, hogy rövidesen a vezető forgalom generáló, marketing és értékesítő platform a Linkedin lesz "Linkedin is quickly becoming a powerful lead generation tool for Australian B2B Marketers and sales people."
Gondolom elég volt nekünk ez a 3 év ahhoz, hogy ezt mi is, azaz a magyar piac is belássa.
A Magyar Marketing Szövetség tegnapi (2014. november 6.) konferenciáján egy beszélgetésben azt mondta valaki, hogy egyre többen vannak a Linkedinen az ő érzései szerint. Másnak leesett az álla az 530.000-es taglétszámtól (2014. augusztus 20-án volt 500.000) és a 370.000-es heti látogatótól tényleg elképedt.
Hatékony B2B jelenlét a Linkedin felületén
Az alábbi ajánlataim vannak azon cégeknek, amelyek hatékonyan, eredményesen el szeretnék kezdeni a Linkedin használatát:
- A cég összes(!) alkalmazottjának legyen jó profilja, egységes fotója.
- Legyen Linkedin Céges oldala a cégnek.
- A Landoló oldal kialakítása nagyban befolyásolhatja az ügyfélszerzés folyamatát.
- Állapodjanak meg, a céges oldal nyelvében. 1 nyelvben, ez legyen a Landoló oldal nyelve is.
- Minden tartalmat, amit generálnak (fotó, videó, blog, prezentáció, tanulmány), osszák meg a Linkedin Céges oldalon.
- Amint azt látják, hogy egy-egy tartalom nagyon jól teljesít organikusan (ingyenesen), hirdessék meg azt a Linkedin Sponsored updates-cel.
- A jó targetálás, célzás elengedhetetlen. Ehhez mérni kell, tudni, kik olvasnak minket.
- A Linkedin Csoport segít a szakmai közösség építésben. Hetente ingyen tudunk a tagtársaknak hírlevelet küldeni.
Nemzetközi adatok a Linkedin B2B hatékonyságáról
Érdemes tudnunk, hogy a nemzetközi kutatások mit mondanak. Az Eloqua, CMO.com és a Software Advice 2012 novemberi kutatása azt mondja, hogy a B2B marketingesek 44%-a a Linkedinről kapta az ügyfeleket. Szintén 2012-ben, januárban, a Hubspot azt mérte, hogy míg a Twitternek csak 0,66%, a Facebooknak 0,74%, addig e kettő átlagánál a Linkedinnek 277%-kal erősebb volt a látogatóból ügyféllé alakulása. Ez az átlagos érték: 2,74%
_______________________________________________________________________
BIO:
Bánki Tamás független Linkedin Szakértő 2007 óta tagja a világ legnagyobb szakmai / üzleti közösségi oldalának. 2011 óta segíti a hazai üzleti közösséget a Linkedin hatékony használatában, mára több, mint 1800 üzletembernek, szakembernek segített Magyarországon és több más országban.
Ha kérdése van a Linkedinnel kapcsolatban, itt teheti fel: tamas@drlinkedin.hu
Tamás a Linkedinen itt érhető el: linkd.in/TamasBanki
Skype elérhetősége: DrLinkedin
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.